Saturday 29 August 2009

Saidatul Badru rancak melobi calon Usukan

Maklumat yang diperoleh dari orang-orang Umno, Saida sekarang sibuk melobi calon untuk Dun Usukan, yang kemungkian akan kosong, ekoran penyandangnya Datuk Japlin akan diminta mengosongkan DUN tersebut.

Saida khabarnya telah berjumpa dengan beberapa pemimpin tertinggi Umno negeri Sabah maupun Sememanjung agar beliau diberikan peluang bertanding di Usukan, jika kawasan tersebut kosong.

Permintaan Saida ini ada kaitan dengan kemenangannya baru-baru melalui pertandingan G7 Bahagian Kota Belud.

Sangkaan sebelum ini, bahawa matalamat Saida bertanding adalah untuk menguji apa kah beliau mendapat tempat di Kota Belud, walaupun tanpa sokongan DSSK sebagai ketua bahagaian, dan kebetulan pula adiknya. Percubaan Saida membuktikan bahawa percaturan Datuk Musa Aman meminta Saida bertanding adalah berbaloi.

Akan Siada menjadi THE NEXT GENERATION OF TUN SAID MENJADI YANG BERHORMAT, rakyat Kota Belud menunggu kebarangkalian ini.

3 comments:

kelapa mawar 30 August 2009 at 07:28  

salam..

ramalan bahawa saidatul Badru bersama salleh menghidupkan dinasti keruak di KB ...rasanya sudah saya postkan "carik2 bulu ayam".. dan sesungguhnya itu yg tergambar dlm fikiran saya..kerana adalah mustahil seorang yg bercita-cita tinggi sprti Saida hanya mengharapkan wakil G7 sahaja...

Bagaimana pula DSSK yg berjanji kp seseorang akan melobi utk org brkenaan mnjdi ADUN di Usukan..saya tahu cerita itu..
Barangkali janji politik jak..

DEPU-DEPU 30 August 2009 at 09:35  

salam ziarah..

Kalau tak silap TSP pernah bertanding di Usukan kan..?

risk-taker 1 September 2009 at 19:03  

salam....

ala..klu iapun saida nak bertanding di kawasan usukan pun belum tentu lagi dapat menang..
klu di pilih pun..apa salahnya..
byk jasa dia kepada orang2 kb..
mgkin ada yang x sedar..
sbab saida byk membantu org2 yang kurang berkemampuan...sapa yang x sedar jasa datin 2,kira dia tergolong org berkemampuan..lgpun dia x guna publisiti utk melakukan kerja2 amal2 dier...
jgn la nak memandai nak label dia pengkhianat ke apa ker.....bukan niat untuk membela,tapi ini dari pandangan saya yang sedar jasa saida pada org2 kb khususnya yang kurang berkemampuan..

TQ

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP