Monday 28 September 2009

Nizar Esok Jangan Mimpi: MB Tetap Zambry Punya

Nizar tak puas-puas. Berbagai cara telah Nizar lakukan. Sidang DUN bawah Pokok, sidang DUN Hotel, tunjuk perasaan, naik-turun mahkamah, semata-mata nak gengam balik jawatan MB dan kuasa MB.

Kuasa MB memang hebat, boleh lulus pemilikan tanah, boleh bagi projek, boleh pakai camry, dibanding Proton Perdana, boleh tinggal rumah MB dan berbagai kemudahan.

Keselesaan yang dinikmati Nizar hanya bertahan 11 bulan, kemudian lenyap. Kehilangan jawtan MB Nizar adalah salah Nizar sendiri, kerana lebih memberi perhatian khas dan utama kepada Dtuk Ngo dan YB Ngeh. ADUN DAP merupakan controller Nizar, sehingga Nizar sehingga Nizar lupa kepada 3 ADUN Katak.

Kerana 3 ADUN Katak lah NIzar hilang jawatan. Nizar menyerahkan sendiri jawatannya kepada orang lain, dan kebetulan yang menyambutnya adalah Zambry Kadir.

Beci Nizar kepada Zambry luarbiasa, kerana jawatan MBnya diambil Zambry, kereta Camrynya pun dilelong oleh Zambry.

Dalam perutusan 1 Syawalnya Nizar mengajak rakyat Perak melakukan perubahan besar-besaran. Nizar lupa bahawa Perak kini dikuasai oleh BN. Jika Nizar boleh kata rakyat Perak akan lakukan perubahan besar-besaran,maka Nizar lupa, ianya juga boleh mengarah kepada BN.

Rakyat Perak dak muak dengan karenah Nizar. Nizar tak habis-habis menyuruh para penyokongnya mencomot, mencoret poster Zambry. Jika undang-undang yang ada adalah undang-undang rimba,pasti Nizar akan terkam habis Zambry, seperti Singa di Padang Savana Afrika.

Nizar sejak 5 Februari masih termimpi-mimpikan jawatan MBnya,kerana jawatan MB semua orang tahu sangat berkuasa.

Jangan bermimpi Nizar Kamu tu bukan MB Perak lagi.

1 comments:

watasikadi 29 September 2009 at 14:04  

cepatnya rakyat perak muak. baru 11 bulan. tak apalah, nanti tak payah susah2 buat PRU13 membazir wang rakyat jer, sedangkan bukan rakyat yang buat keputusan, mahkamah jugak yang buat...hehe. sabarlah Nizar teruskan usaha, PRU 13 nanti sebagai bukti. saya cuba tidak lupakan blog ini.hehehe...

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP