Monday 19 October 2009

Nizar-Anwar: Bubar PKR-Pas-Dap: Bentuk Parti Baru

Krisis demi krisis melanda PKR. Sebaiknya PKR bubar dan bergabung dengan Pas. Pas juga bukan parti islam lagi. Jadi elok lah bubar kan PKR dan Pas.

Kalau PKR dan PAS bubar, maka keahliannya akan terbuka kepada 3 suku kaum terbesar, yakni melayu, cina dan India. Ertinya semua kaum terangkum dalam satu parti. Dap tinggal gabung saja, sebab DAP adalah parti berbilang kaum, walupun cina adalah dominan.

Satu parti tanpa berasaskan kepada nama parti, akan memudahkan membuat lambang jika ada pilihan raya. Jadi tak perlu gaduh-gaduh dengan spr.

Spr bertindak kerana yang bertanding adalah Pas, tapi lambang yang dipasang adalah lambang PKR dan DAP. Tentunya spr bertindak, kerana PAS yang bayar deposit, bukan PKR atau Dap. Lain lah kalau gabungan Pas-Pkr-Dap sudah didaftar pada satu entiti, ini belum.. hingga kini belum ada kesepakatan antara 3 buah parti ini menemukan nama yang sesuai.

Perkataan Pakatan hanya kaedah marketing mereka, kalau lah nama ini benar-benar diterima, mungkin didaftarkan. Tetapi sampai bila 3 buah parti menipu rakyat, bahawa kesepekatan mereka adalah rasmi dan berjalan dengan baik.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP