Tuesday 13 October 2009

Nizar Coba Tanya Anwar Dari Mana Wang 3 B Itu

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) perlu menyiasat Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hasan dan semua pemimpin Barisan Nasional (BN) yang menyimpan aset atau harta yang melampau.

Penasihat Parti keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, arahan Musa agar siasatan dijalankan terhadap simpanan ‘master account’ beliau yang didakwa berjumlah RM3 bilion adalah semata-mata bermotifkan dendam.

Ahli Parlimen Permatang Pauh itu berkata, Musa sengaja mencari peluang untuk membalas terhadap apa saja siasatan berat yang dikenakan.

“Beliau (Musa) tidak boleh menjadikan perkara ini sebagai dendam peribadi dan sepatutnya beliau juga perlu disiasat oleh SPRM kerana sebelum ini terlibat dengan banyak kontrak,” katanya kepada Sinar Harian selepas menghadiri majlis Public Talk 'Islam in Africa' di Kolej Universiti Islam Antarabangsa Selangor (Kuis) di sini, semalam.

Ditanya mengenai gesaan beliau mahu Suruhanjaya Bebas ditubuhkan bagi menyiasat aset pemimpin BN, disangkal oleh pemimpin UMNO, Anwar berkata, ia membuktikan mereka terlibat dengan gejala rasuah.

“Kalau mereka tidak takut, kenapa tolak cadangan supaya Suruhanjaya Bebas ditubuhkan,” katanya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP