Sunday 18 October 2009

Nizar: Nik Aziz Buat Kesimpulan Kaum Cina Lebih Bijak Cari Pemimpin

Nik Aziz membuat kesimpulan mengenai keputusan EGM MCA yang diadakan pada 10/10/2009. Melalui EGM itu MCA menolakan Presiden dan Timbalan Presiden mereka yang bermasalah pribadi.

Berasas kepada pilihan akar umbi tersebut Nik Aziz memcipta Fatwa baru, bahawa kaum cina lebih layak memimpin islam dan melayu kerana lebih bijak memilih pemimpin.

Hanya dengan satu kejadian, Nik Aziz terlalu mudah membuat kesimpulan dan fatwa, benar lah kata Umno, Nik Aziz dengan mudah boleh menggadai negara jika diberi kuasa.

Prinsip negara islam pun yang diperjuangankan Pas sejak parti itu ditubuhkan, kini telah menjadi sejarah, kerana perjuangan itu tidak mendapat restu DAP. Demi kuasa, maka Pas menghilangkan dan menghapuskan prinsip perjuangan mereka yang berdekad-dekad itu.

Nik Aziz lupa, bahawa Melayu boleh memimpin. Kemerdekaan negara ini diukir, dirantis oleh melayu dengan sokongan kaum-kaum lain. Negara ini di pimpin melayu sejak meredeka. Kepesatan pembangunan negara ini kerana pemimpin melayu.

Nik Aziz perlu bercermin, siapakah pemimpin Kelantan sekarang. Kalau lah Niz Aziz kebetulan terserampak cermin, pasti akan terpampang wajahnya! Nik Aziz bukan melayu kah?

Kalau ya pun mengeluarkan kenyataan politik kerana gimik, untuk menarik kaum cina mengundi Pas, jangan lah lupa asal usul diri, jangan lupa bumi dipijak.

Perjuangan Pas yang dirantis dan dirintis berdekad lamanya terhakis, kerana kerakusan hendakan kuasa. Dalam masa singkat pendekatan ini boleh berjaya, akan tetapi jangka panjang, Pas akan kehilangan taring, kerana penyokongnya mula terbangun dari lena, bahawa perjuangan mereka jauh terpesong.

Betul lah melalui PRK-PRK gabungan Pas-DAP-PKR terus menang, kerana dalam spin masa yang singkat, emosi rakyat masih pada mereka, namun penerangan dan penjelasan yang berterusan, bahawa perjuangan Pas sudah jauh terpesong, perkahwinan Pas-DAP-PKR adalah perkahwinan SEMU, maka rakyat mula tersedar, kerana itu melalui PRK DUN Bagan Pinang penyokong PAS mengundi UMNO/Isa Samad. Aliran ini tidak boleh dinafikan, kerana majoriti yang diperolehi Isa Samad merupa rekod bagi DUN Bagan Pinang dan sungguh mengkagumkan.

Rakyat berbilang kaum negara ini telah sedar, bahawa kempimpinan Umno masih perlu, dengan erti kata lain, melayu boleh memimpin rakyat negara berbilang kaum ini. Umno telah membuktikan, apapun krisis yang melanda parti itu, penyelesaian yang berhemah terus menjadi sandaran merungkainya.

Asas kepada ini semua adalah sifat keikhlasan pimpinan umno/melayu, bahawa perjuangan melayu/umno adalah untuk Agama, Bangsa dan Negara.

Najib telah mencanangkan konsep 1Malaysia, kesamaan semua kaum, penerimaan semua kaum, berpandukan kepada KEKITAAN. Kita adalah perkataan majemuk yang bererti SEMUA.

Kerana itu wahai Nizar-Nik Aziz, berkata lah yang benar, kata kan lah apa yang benar dan sebenar-benarnya, jangan kerana kuasa maka menyembunyikan yang Hak.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP