Tuesday 13 October 2009

Nizar: Sidang DUN Perak 28 Oktober: Kamu Buat Kecoh Lagi lah

Sidang DUN Perak akan diadakan pada 28 Oktober depan, notis telah dikeluarkan dan ada beberapa ADUN PR telah menerimanya.

Sebarang usul dan soalan lisan dan bertulis hendaklah sampai di meja speaker pada atau sebelum 14hb Oktober.Persidang halal kali ke-2 selepas persidangan melantik speaker baru.

Sebelum ini Pakatan Rakyat telah mengadakan persidangan di sebuah hotel di Ipoh. Pakatan Rakyat yang di ketuai oleh Nizar juga pernah bersidang di bawah pokok.

Selepas itu pokok tersebut di namakan pokok demokasi. Tugu batu yang di dirikan telah di robohkan oleh pihak berkuasa tempatan. Serpihan batu tersebut di jual oleh Nizar.Selepas persidangan bawah pokok, Pakatan Rakyat mengarahkan penyokong mereka membuat demotrasi di Masjid Ubaidiah Kuala Kangsar.

Tujuan demontrasi tersebut untuk meraih simpati daripada Sultan Perak. Ramai lah penyokong Pakatan Rakyat dari Parti PAS yang hadir.Mereka bersembahyang di Masjid Ubaidiah dan menadah tangan bila mana Khatib membaca doa memohon di serahkan kepimpinan negara kepada orang yang bertakwa dan juga memohon kesihatan dan kesejateraan kepada Raja pemerintah. Selepas sahaja selesai bersolat Jumaat, puak-puak serombongan PAS mengadakan demotrasi tersebut.Mereka bukan sahaja berguling di atas jalan raya untuk menghalang kereta Raja pemerintah tetapi mereka juga membaling batu. Begitu semangat sekali mereka sehingga kan anak di buaian di angkut sekali, bini dalam pantang pun turut di usung.

Nizar selaku MB, hanya lah seperti daun kari poley di dalam kari. Selepas tersedia kari tersebut daun kari poley akan di kais ke tepi. Tetapi kalau puak-puak serombongan PAS tak faham, apa itu daun kari poley, maka boleh lah umpama kan Anjing Buruan.Anjing Buruan DAP. Anjing buruan ni akan menyalak dan memintas mangsa buruan, tetapi apabila mangsa buruan tersebut dapat di tembak oleh pemburu maka Anjing buruan yang berusaha keras tadi akan di halau dari mendekati mangsa buruan tadi.

Jangan kata nak jilat nak hidu pon tak boleh. Nak dapat jamah daging buruan tadi, mintak maap la...Begini lah sebenar nya nasib PAS, bila mana bersama DAP di Perak. Segala hak dan kepentingan orang Melayu yang di usahakan oleh UMNO selama ini habis di gadai. Contoh seperti di ini......Soal rumah murah, kerajaan BN banyak luluskan tapi belum dilaksanakan lagi. Tapi bila kerajaan pakatan ambil alih ramai pemaju buat permohonan tukar syarat daripada rumah kos rendah kepada rumah kos sederhana dan rumah banglo.

Semua cadangan itu datang daripada syarikat-syarikat bukan Bumiputera.Namun jika ada permohonan daripada syarikat Bumiputera, ada sahaja yang dipertikai oleh Ngeh dan Nizar setuju walaupun Pengarah Tanah dan Galian beri syor untuk diluluskanUsaha untuk menempatkan orang-orang susah, berpendapatan rendah untuk memiliki rumah di bandar.

Usaha tukar syarat tanah akan menyebabkan orang Melayu tidak ramai yang berkemampuan untuk miliki hartanah di bandar dan terus pastikan orang Melayu hanya tinggal di pinggir dan di kampung-kampung sahaja.

Selepas Mahkamah memutus kan Zamry sebagai Menteri yang sah maka si Nizar jadi seperti orang yang gila talak. Dia menjerit ke hulu dan ke hilir. Konon nya tak demokrasi.

Sebenar nya bukan tak demokrasi tapi demo tak kasi.Pakatan Rakyat PAS dan DAP menjadi seperti orang hilang akal, si Nizar pantang nampak bayang Raja Perak akan di terkam nya untuk memohon perkenan di bubar nya DUN Perak.

Adalah di beritakan bila mana Baginda Sultan pergi ke majlis rasmi yang tak berkenaan langsung dengan hal-ehwal negeri Perak pon, Si Nizar akan mengambil kesempatan, untuk mohon perkenan membubarkan DUN. Apakah Gila Si Nizar ini. Kalau gila sepatutnya Nizar harus di kurung di Hospital Bahagia Tanjung Rambutan.

Berbagai provokasi yang di cipta oleh Nizar untuk meraih simpati daripada rakyat jelata.Beliau menjelajah keseluruh pelosok untuk bercerita yang beliau di singkirkan.

Malah kebodohan beliau terserlah bila mana beliau mengangkat sumpah sebagai ahli Parlimen Bukir Gantang. Beliau menjerit Bubar DUN Perak, dan melilit kepala. Apakah kuasa Parlimen untuk membubar kan DUN Perak.

Inilah ke bodohan tahap gaban dalam abab ini. Penduduk Bukit Gantang memilih beliau dengan harapan beliau dapat membela nasib mereka di Parlimen. Membawa masalah mereka. Tetapi wakil yang mereka harapkan ini rupa nya tahap bagal.Semasa Nizar berkuasa beliau hanya lah sebagai Anjing buruan sahaja, di kawal oleh Ngeh dan Nga. Segala-gala nya di kawal oleh Ngeh dan Nga. Nizar hanya ternga-Nga. Begitu dayus nya Nizar.

Sempena persidangan DUN Perak pada 28 oktober ini pasti akan ada lagi lakonan si Nizar. Akan ada lagi beruk dan ungka yang akan melompat-lompat di dalam Dewan Undangan Negeri, elok lah kira nya pihak Polis di ganti dengan Perhilitan, kerana Perhilitan lebih arif dalam hal mengawal haiwan liar ini

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP