Friday 16 October 2009

Teoh Beng Hock Memang Bunuh Diri

Akaun pribadi Teoh Beng Hock hanya berbaki RM 3,600 setelah kematiannya. Beng tahu pada 3 Oktober dia akan akan kahwin secara besar-besaran. Perbelanjaan perkahwinan tidak akan kurang Rm20,000.00. Gaji bulanan Beng hanya RM 2,400.00. Mampu kah Beng Hock mengumpul dana sebesar RM 20 ribu dalam masa kuran 3 bulan!

Bagi mendapatkan dana,maka Beng Hock menyalagunakan kuasanya dengan membuat tuntutan-tuntuan palsu.

Disebabkan perbuatannya di ketahui, maka Beng Hock merasa tertekan dan malu. Apatah lagi, Beng Hock akan melangsungkan perkahwinan. Apa yang Beng Hock dapat katakan kepada bakal isterinya, kepada kawan-kawannya, kepada pemimpin Dap terutama bosnya Ean Yong Hin Wah.

Atas sebab itulah, apabila Beng Hock disiasat pada petang 15 julai 2009, dari awal-awal lagi Beng Hock merasa gelisah. Akibat kegelisahan yang amat sangat, beng Hock tertekan.

Beng Hock disiasat oleh Sprm Selangor bermula dari petang 15 Julai sehingga 3.45 Pagi 16 Julai 2009. Setelah selesai siasatan, Beng Hock tidak meninggalkan pejabat sprm, sebaliknya bermalam disitu.

Di pejabat sprm ada yang melihat Beng Hock terlalu gelisah antara pukul 5-5:30 pagi 16 julai,kerana Beng Hock tidak dapat duduk diam sebaliknya mundar-mandir di ruang menunggu pejabat sprm kontinjen Selangor.

Apabila kita membaca buku-buku psikologi, biasanya orang yang sangat tertekan akan ditunjukan dengan keadaan gelisah. Kegelisahan yang amat sangat mendorong seseorang MEMBUNUH DIRI.

Pathologi memberi penjelasan melalui bedah siasat, bahawa kematian Beng Hock kerana kesan Impak jatuh dari tempat tinggi. Tiada kesan pergelutan. Kerana itu, kematian Beng Hock adalah kematian Bunuh Diri.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP