Thursday 12 November 2009

Nizar News: Pakatan Gerun Gandingan Najib-Muhiyiddin: MB Negeri Sembilan

Pihak pembangkang semakin bimbang dengan keberkesanan gandingan Datuk Seri Najib Tun Razak dan Tan Sri Muhyiddin Yassin sehingga dilaporkan cuba memburuk-burukkan kepimpinan negara, kata Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan.

"Dia takut pasal Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri berganding dengan begitu rapat sekali dan telah dapat memberikan keyakinan kepada rakyat untuk sama-sama membina negara dengan konsep 1Malaysia," katanya kepada pemberita di sini Rabu.

Beliau melahirkan rasa kesal kerana walaupun pilihan raya telah lama selesai, pembangkang masih sibuk memburuk-burukkan Najib dan kepimpinan negara dan perbuatan itu akan menyebabkan ekonomi Malaysia merundum.

Mohamad berkata bahawa ketika negara jiran seperti Indonesia bakal mencatatkan pertumbuhan ekonomi 7 peratus pada tahun depan, Malaysia masih lagi berhadapan dengan masalah politik yang tidak selesai.

"Siapa yang nak melabur (di sini) kalau ekonomi kita yang baru nak pulih tetapi didatangkan pula dengan masalah ketidakstabilan politik kita," katanya.

Mohamad berkata faktor utama pelabur datang ke Malaysia adalah keamanan serta suasana politik negara ini yang amat stabil satu ketika dahulu.

"Tapi kalau keadaan macam ini, asyik nak buruk-burukkan kepimpinan negara, dan media asing pula buat laporan tidak betul (mengenai Malaysia), siapa yang nak datang melabur kat sini," katanya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP