Wednesday 18 November 2009

Nizar News: Satu Lagi PUJI-PUJIAN Untuk Musa Aman

KOTA KINABALU, 18 Nov (Bernama) -- Seorang penyokong kerajaan hari ini mencadangkan agar Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Musa Aman diiktiraf sebagai Bapa Pembangunan Sabah berikutan pembangunan pesat negeri ini sejak Musa menjadi ketua kerajaan negeri.

"Sebagai nakhoda yang mengemudi negeri tercinta ini, beliau (Musa) telah membuktikan ketangkasan dan keperkasaannya menjadikan Sabah sebagai negeri yang maju, makmur dan stabil," kata Datuk Harman Mohamad (BN-Sulabayan).

"Penghargaan ini atas segala usaha yang ditampilkannya dan sebagai pengiktirafan terhadap perjuangannya yang tidak pernah berhenti. Ia juga atas semangatnya yang kental menjiwai isi hati rakyat serta hatinya yang peka mendengar denyutan nadi kehidupan rakyat," katanya.

Ketika membahaskan Bajet 2010 Sabah pada persidangan Dewan Undangan Negeri Sabah di sini, Harman berkata kepimpinan Musa dalam membangunkan rakyat Sabah umpama 'pahlawan berjuang di medan perang'.

Beliau berkata bukan mudah untuk mengurus sebuah negeri yang mempunyai rakyat majmuk seperti Sabah namun Musa berjaya membuktikan Sabah mampu maju, makmur dan stabil.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP