Monday 16 November 2009

Nizar-Ngeh: Benar Kah Mantan Timbalan Menteri Dari Johor Disiasat SPRM??


Wah.... nampaknya SPRM semakin serius membanteras rasuah sekarang. Walaupun beberapa bulan lepas SPRM 'merajuk' sekejap berhubung penyiasatan kes rasuah di kalangan orang-orang politik.

Tapi nampaknya sekarang SPRM kembali ke gelanggang . Sekali dia melangkah masuk, tak akan dia undur ke belakang lagi. Habis disapunya,tanpa mengira siapa atau parti politik mana. Syabas SPRM !

Dua minggu lepas kita dikejutkan dengan pendakwaan besar-besaran oleh SPRM terhadap beberapa orang politik berhubung penyalahgunaan wang peruntukan wakil rakyat. Khabar yang sampai ke telinga saya menyatakan ramai lagi yang akan didakwa. Wallahualam...

Satu lagi berita yang sampai kepada saya , mengatakan seorang bekas Timbalan Menteri (wanita) dari selatan tanahair juga sedang disiasat SPRM sekarang. Juga dalam kes yang sama. Saya ulang balik, disiasat bukannya didakwa. Bab ini kena berhati-hati sikit.

Sewaktu Ahli Parlimen Sabak Bernam didakwa di Mahkamah Shah Alam baru-baru ini,kelihatan bekas Timbalan Menteri berkenaan yang juga Ahli Parlimen sekarang, turut hadir memberi sokongan kepada rakannya itu.

Setakat ini saya belum dapat mengesahkan lagi berita ini. Sebab itu saya tidak berani sebut nama. Hanya SPRM yang boleh mengesahkannya. Tetapi siapalah saya ini untuk mendapatkan pengesahan dari SPRM. Sama sekali tidak layak,kerana saya hanya blogger jalanan sahaja.

Selamat maju jaya kepada SPRM.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP