Sunday 15 November 2009

Nizar: SPRM Bebas Siasat Nik Aziz: Isu Naik Haji: Umno Minta SPRM Siasat

Pergerakan Pemuda Umno Kelantan pada Ahad menyerahkan memorandum kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), yang meminta supaya siasatan ke atas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Nik Mat dan menantunya Ir Abdul Ariffahmi Abdul Rahman yang juga Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PBMK), disegerakan.

Memorandum itu diserahkan oleh Ketua Pergerakan Pemuda Umno Kelantan, Anuar Sapian kepada Penolong Pengarah SPRM Kelantan, Muhamad Hafiz Hamzah pada kira-kira pukul 11.30 pagi di pejabat SPRM negeri di Wisma Persektuan, di sini.

Memorandum lapan muka surat itu antara lain meminta SPRM menyiasat dengan segera pengakuan Mursyidul Am Pas itu yang beliau ditaja oleh pihak tertentu melalui pakej VVIP bernilai RM65,000 bagi menunaikan haji tahun ini.

Dua hari lepas Nik Abdul Aziz mengumumkan yang beliau membatalkan hasrat untuk menunaikan haji tahun ini berikutan berita penajaannya ke tanah suci Mekah itu diperbesar-besarkan oleh media.

Anuar yang ditemui pemberita selepas itu berkata pihaknya turut meminta supaya SPRM menyiasat pelantikan menantu Nik Abdul Aziz, Ir Abdul Ariffahmi Abdul Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK).

"Pemuda Kelantan merasa wujud keraguan yang munasabah dalam pelantikan itu," katanya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP