Monday 15 February 2010

Bloger Kota Belud Menyejuk Bagaikan Air Salji Di Puncak Everest

Awal tahun 2009 para bloger Kota Belud bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Berbagai isu dikemukan, ada yang menyerang pribadi sesorang, malah menyerang pemimpin politik pun tidak kurang hebatnya. Namun akhir-akhir ini, trend tersebut telah berkurang terutama bagi bloger orang-orangan yang berprofail Kota Belud menyejuk bagaikan salji di puncak Gunung Everest.

Kenapa kah demikian? apa kah tiada isu lagi? apa kah sudah cukup dengan jelapang padi? agropolitan? masalah banjir yang dikaitkan dengan jalanraya by-pass Kota Belud- Kudat? Tanah Pintasan yang jadi rebutan berbagai kampung sudah terselesaikan?

Atau kah kerana Datuk Salleh sudah dilantik sebagai penasihat kepada Musa Aman dan bertaraf menteri pula, maka mengakibatkan bloger orang-orangan tengelam punca?

Bagi dayang,kesibukan menjelmakan murid-murid mencapai tahap yang maksima dalam peperiksaan menyebabkan blog dayang jarang dikemaskini, namun membaca paparan para bloger, tidak terlepas pandang, selagi masa mengizinkan.

Menyejuknya para bloger Kota Belud, apa kah berpunca daripada penghinaan kepada rakan bloger dan pemimpin, telah menjadikan mereka dewasa? dan akhirnya kebenaran dan nawaitu yang benar lah menjadi panduan? mudah-mudahan demikian lah akhirnya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP