Monday 1 February 2010

Tepat!!! Datuk Salleh Said Berjawatan Bertaraf Menteri Sukar Update Blog

Tepat!. Sejak dilantik sebagai penasihat Datuk Musa Aman ke jawatan bertaraf menteri, Datuk Salleh Tun Said atau singkatannya SSK telah tiada masa mengupdate blognya lagi.

Kesibukan barangkali menyebabkan blog tersebut sehingga kini membawa tajuk yang sama, yakni kebanggaanya sebagai penasihat Sains dan Teknologi kepada ketua menteri sabah.

Posting SSK melalui blognya tersebut bertepatan dengan melandanya banjir bagi daerah yang diwakilinya sebagai Ketua Bahagian Umno.

Ramai juga yang terkilan dengan posting tersebut, dikala rakyat bertarung dengan bencana banjir, SSK pula melayarkan kebanggaan dalam arena politik.

Di kalangan rakyat di kampung-kampung telah menjadi buah bibir bahawa SSK belum berubah. Mereka mengatakan bahawa perjuangan SSK mempergunakan pentas politik dan rakyat hanya untuk mendapatkan jawatan.

Di kalangan ahli umno pula, ramai yang kecewa dengan tindak tanduk SSK sekarang. Kata mereka memang betul bahawa mesyuarat bahagian tepat masanya, hanya kata mereka mesyuarat itu hanya tinggal mesyuarat, belum ada arah tuju yang dikemukakan agar umno menjadi juara rakyat.

Rakyat sekarang mula mengarah sokongan mereka kepada Musbah Jamli, Rahman Dahalan dan juga Japlin Akim. Ketiga pemimpin ini menurut mereka adalah para pemimpin depan dikala rakyat memperlukan.

Bagi rakyat bukan wang ringgit sahaja diperlukan di kala susah, tetapi sokongan pemimpin juga diperlukan.

Memang betul kata mereka; SSK bukan lah wakil rakyat, akan tetapi SSK adalah ketua Umno Bahagian, di mana ke tiga-tiga pemimpin itu bernaung.

Malah penduduk Kota Belud beranggapan, jika pada pilihanraya akan datang, selain daripada 3 pemimpin ini, mereka akan melakukan protes sepertimana terjadi pada pilihanraya ke-12 yang lalu.

SSK bagi pandangan mereka tiada pilihan lain, mesti memberi laluan kepada 3 pemimpin ini untuk bertanding semula bagi meneruskan agenda menolong rakyat Kota Belud.

SSK menurut mereka tidak akan mampu menyaingi kemampuan 3 pemimpin ini membawa kemajuan kepada rakyat atas sebab walaupun 3 pemimpin ini bukan berjawatan bertaraf menteri, namun mereka mampu membawa kemajuan.

Penduduk Kota Belud pada masa kini sedang menyaksikan pembanguan yang begitu rancak berlaku di Kota Belud, pembangunan yang mengarah kepada pembasmian kemiskinan, yang selama ini gagal di bawa ke daerah Koboi ini.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP