Wednesday 15 September 2010

Politik bagi Musbah Jamli

Setelah 2 tahun selepas PRU-12, politik Kota Belud mula memanas. Memanas bukannya ada perebutan jawatan politik, tetapi puncanya adalah pendekatan para pemain politik daerah ini.

Wakil rakyat Tempasuk Musbah Jamli mengambil pendekatan: politik adalah untuk membangun perekonomian rakyat. Musbah tidak lagi menjadikan politik sebagai tapak untuk merebut jawatan, namun wakil rakyat Tempasuk itu memanfaatkan politik untuk memajukan rakyat yang diwakilinya.

Wakil rakyat Tempasuk itu mengambil iktibar kepada perjuangan Tun Mustapha dan Datuk Pairin. Menurutnya hanya wakil rakyat yang di sayangi akar umbi adalah ahli politik yang boleh bertahan lama.

Musbah dalam memperkukuh kedudukkannya di kawasannya, saban hari berusaha mempupuk hubungan timbal balik antara rakyat akar umbi dan dirinya.

Secara diam, pembantu menteri itu bersilatur rahim dengan semua lapisan masyarakat, tanpa mengira kaum dan agama.

Berasaskan pendekatan itu, maka hingga kini kedudukan Pegawai Kemajuan Rakyat N-6 Tempasuk masih kosong tanpa ada perlantikan baru.

Hujah Musbah, biarlah dirinya merangkap sebagai Pegawai Kemajuan untuk rakyat yang diwakilinya. "Biar saya sendiri mendengar keluhan rakyat" ujarnya ketika ditemui di rumahnya pada musim hariraya ini.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP