Wednesday 10 February 2010

Angan-angan Nak Jadi Wakil Rakyat

Sebelumnya maaf atas sebab jarang kemaskini blog. Bukan apa tiada modal untuk dikongsikan. Namun kali ini,  paparan ini  bagi saya menarik.

Kalau saya jadi wakil rakyat janji saya

Semua rakyat adalah rakyat saya.Pembangunan yang diinginkan oleh rakyat saya akan tunaikan. Rakyat yang termasuk miskin akan saya jadikan kaya.

Caranya semua rakyat mesti undi saya. Semua pembangunan yang mereka inginkan mestilah dibangun sendiri. Jika rakyat miskin ingin kaya kena lah bekerja sendiri untuk jadi kaya.

Tetapi.. jangan lupa semua prasarana yang memungkinkan rakyat kaya saya mohon supaya kerajaan bangunkan dan sediakan.

Kalau rakyat mau tanam padi-sistem pengairan saya sediakan. Kalau rakyat hendak terus jadi nelayan, tukun-tukun tiruan saya taburkan di laut agar ikan datang. Kalau rakyat hendak kerja kilang-saya bangunkan kilang. Kalau rakyat hendak jadi guru- maka saya minta kerajaan perbanyak sekolah- tetapi ada syarat anak-anak hendak ke sekolah juga mesti ramai, ertinya jumlah anak bagi satu keluarga tidak kurang 12 anak.

Bagaimana? anda bersedia bagi saya peluang jadi wakil rakyat?

nota; Hanya cerita selingan- tiada kena mengena dengan sesiapa yang masih ada angan-angan menjadi YB.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP