Tuesday 2 March 2010

Konsep 1Malaysia Mudah Dicapai Di Sabah: Pairin

Selepas selesai 15 hari sambutan Tahun Baru Cina, kerajaan dan rakyat diharap memberi tumpuan bersama dan bersatu hati dalam menjayakan program pembangunan.Keriangan dan hubungan baik di kalangan rakyat pelbagai kaum dan agama ketika merayakan sesuatu perayaan jelas menunjukkan kerjasama yang mampu dilaksanakan dalam pelbagai bidang, terutama dalam menjayakan pelbagai projek pembangunan untuk rakyat.

"Sudah tiba masanya kita memikirkan masa depan kita, berfikir bersama dengan hati yang gembira, hati yang tenang dan penuh harapan seperti semasa menyambut perayaan,"

Pairin berkata keikhlasan rakyat menyambut perayaan bersama tanpa mengira kaum dan agama umpama transformasi etnik yang mana rakyat boleh menyesuaikan diri dalam sesuatu perayaan dan menerima kepelbagaian dalam masyarakat sebagai sebahagian daripada budaya 1Malaysia.

"Ini menunjukkan konsep 1Malaysia boleh diterima dengan senang sekali, terutamanya di Sabah.

Bagi Pairin yang boleh menjejaskan konsep 1Malaysia ini adalah usaha-usaha petualang-petualang politik dengan agenda masing-masing. Ada kalangan parti dan pemimpin pembangkang yang mencermarkan kemuliaan sesuatu perayaan itu dan mereka menggunakan gelanggang perayaan seperti tahun baru cina sebagai medan berpolitik. Ini lah faktor yang boleh menjejaskan kejayaan 1Malaysia. Pairin yang juga merupakan Presiden PBS merangkap Timbalan Ketua menteri Sabah bagi kouta KDM berucap semempena Hari Chap Goh Mei anjuran PBS pada hari Ahad yang lalu.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

About This Blog

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP